HAVA KİRLİLİĞİ STEM ÇALIŞMASI-STEM KEŞİF HAFTASI

Okulumuz fabrikaların bulunduğu ve trafik yoğunluğu olduğu kirli havanın olduğu bölgede bulunmaktadır. Çocuklarla bahçede oynanılan oyundan sonra havanın kirliliği hakkında konuşuldu. Ardından sınıfa geçilip hava kirliliğinin nasıl oluştuğu, neden oluştuğu hakkında beyin fırtınası yapıldı.

Beyin fırtınasında elde edilen hava kirliliğinin sebepleri,sonuçları ve çözüm yolları not edildi.sonrasında hava kirliliği hakkında araştırmalar yapıldı.google merak ettiğimiz soruları sorduk videolar izledik. hava kirliliği hakkında bilgi  topladık. Yaşadığımız yerdeki hava kirliliği sebebinin fabrikalar ve trafik olduğunu keşfettik. Havanın insan,hayvan,bitki yaşamına etkisi hakkında izlediğimiz videolardan öğrendiğimiz bilgilerle açıkladık. İnsan için temiz havan önemli olduğunun farkındaydık. Tüm sınıf nefes egzersizi yaptık.

Yaşadığımız yerde havanın ne kadar kirli olduğunu ölçmek için Bilim etkinliği olarak “Hava Kirliliği Ölçme “deneyi yaptık. Beyaz bir bardağın etrafına krem sürdük ve bahçeye ve sınıfımıza astık. Ert4esi gün bardağa havada kirliliğe sebep olan ne kadar partikül yapıştığını inceledik.

Hava kirlilğine sebep olan şeyler hakkında Teknoloji etkinliği olarak web2 aracıyla oyun tasarladık. Çocukların hava kirliliğine sebep olarak belirldiği şeylerin görselleri ve hava kirliliğine sebep olmayan seylerin görsellerin olduğu gruplama digital oyun tasarladık ve oynadık.

Hava kirliliği sorunumuza nasıl çözüm bulacağımız hakkında konuşmaya başladık. Videolardan ve “Hava Kirliliği Ölçme “deneyinden öğrendiğimiz bilgilerle FİLİTRE tasarlayarak hem araba egzozlarından hem fabrika bacalarından çıkan zararları gazları filtre ile azaltabileceğimizi ve bitki ve ağaçlar ekerek  kirli havayı azaltacağınızı bulduk.

Ardından mühendislik etkinliği olarak Legolardan fabrika oluşturduk ve bacasında ateş yakıp duman oluşturduk ardından bacanın ağzına dumanı geçiren bir nesne bağladık ve deneydeki gibi kren sürüp zararlı gazların yapışacağı Filtre oluşturduk. Bu filtre hem araba egzozuna hem fabrika bacalarına eklenebilir.

Ardından ağaçların hava kirliliğini azalttığını öğrendiğimiz için Kendi ormanımızı yapmaya karar verdik. Öğrenciler istediği kadar ağaç resimlerini boyayıp kestikten sonra boş kağıda yapıştırıp ormanını oluşturdu. Ardından her öğrenci ormanındaki ağaçları sayıp   "Kaç ağacım var?" ismi verilen grafik üzerindeki kutuları boyadı. Sonrasında grafik hakkında konuşuldu. Kimin kaç ağacı olduğu , sayma ve karsılaştırma, az-çok kavram çalışması da gerçekleştirildi .


28-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-202528-03-2025



Kaynak: https://binyaprak.com/kesfet/stemgelecektir
Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi